Skøn vest i uld i sommervarmen

Her i juli måned var jeg forbi Sidsel med den flotte hækle-blog: På krogen, for at købe hæklebøger af hende. Jeg endte med at købe tre dejlige hæklebøger.

Og efter at have kigget og læst bøgerne igennem flere gange, faldt jeg pladask for en vest hæklet i reliefmønster fra en af bøgerne. Det er Sidsels design, og den er simpelthen tilpas skøn hippieagtig til mig.


Så jeg gik i gang, men måtte stoppe i sidste uge i Bulgariens 32 graders varme, da ulden klæbede til huden i varmen. Men jeg er da kommet rimelig langt alligevel. Se her er første del om vesten fotograferet fra hotelværelsets balkonfliser.

Reliefmønstret er rimeligt nemt, men det har været svært at hækle nummer 2 forstykke spejlvendt. Der skal man tænke sig meget godt om, og jeg har hæklet de sidste 4-5 rækker simultant. Først det ene stykke og så det andet.

Populære opslag